Micro Matic logo
Logg inn

Micro Matic Norge AS kjøper Scandinavian Electric AS

Micro Matic Norge AS har inngått avtale om kjøp av 100 % av aksjene i Scandinavian Electric AS.

05.01.2017

Scandinavian Electric har sine røtter tilbake til 1984, og driver med produktutvikling, import og markedsføring av komponenter og systemer for salg i elektrobransjen. Hovedsegmentene er boliger, industri-, kraft- og nettselskaper. Med leverandører som er blant de fremste på sine områder i Europa tilbyr Scandinavian Electric fremtidsrettede kvalitetsprodukter. Scandinavian Electric omsatte for ca. 68 MNOK i 2015 og har hatt en positiv utvikling i 2016. Selskapet har 16 ansatte og hovedkontor i Bergen. Scandinavian Electric er et familieeid selskap, hvor også noen ansatte eier en andel. Se www.scel.no for mer informasjon.

«Med Micro Matic vil vi få tilført verdifull kompetanse og ressurser til å videreutvikle virksomheten. Det er ingen overlappende produktområder i selskapene, og i fellesskap vil vi styrke samarbeidet med våre kunder og leverandører og tilbudet til markedet» sier Richard Berg, adm.dir. i Scandinavian Electric.

«Scandinavian Electric er et spennende selskap som er godt etablert i flere markedssegmenter. I likhet med Micro Matic har selskapet høy faglig kompetanse innenfor sine satsingsområder, og Micro Matic vil bidra til å realisere ambisiøse fremtidsplaner. Kundestruktur og produktportefølje i Scandinavian Electric passer godt i forhold til våre planer om videre utvikling i elektrobransjen. Sammen med Katalysator, som kom inn som hovedeier i mai 2016, har vi etablert en ny, ekspansiv strategi for Micro Matic, og oppkjøpet av Scandinavian Electric er en del av denne nye strategien», sier Tomm Karlsen, adm.dir. i Micro Matic.

Transaksjonen forventes gjennomført i januar 2017.

Asker, 05.01.2017

Micro Matic tilbyr smarte løsninger og kompetanse innen elektro og HVAC. Micro Matic Norge AS ble etablert i 1969. Vi har hovedkontor på Hvalstad i Asker kommune, og distriktskontorer i Bodø, Trondheim, Bergen, og Haugesund. Se www.micromatic.no for mer informasjon.

Katalysator AS er et familieeid investeringsselskap organisert under holdingsselskapet Aars AS. Aars er eier av MøllerGruppen AS og MøllerGruppen Eiendom AS. Katalysator har pr i dag en portefølje med selskaper med totalt NOK 1,2 mrd. kroner i omsetning og ca. 520 ansatte. Se www.katalysator.no for mer informasjon.